vineri, 15 octombrie 2010

De profundis clamo ad te



Gandurile imi alearga in fundal.Vocea lor devine tot mai cleioasa.

Ma revad copil.Murdar in coltul gurii de dulceata de gutui, pun bete de chibrit in rigolele pline de laturi si le urmaresc pret de cateva strazi cum se duc pe langa bordurile gri ale mahalalei.

Din nucul nostru, se poate zari la amiaza,lucind in soare, maretul bloc Romarta.Orele lungi cand lumina cade oblic. Orele mici cand batranii miros a biserica.

Toamna tarziu,sora mea ma ia de la scoala mai devreme intr-o anume zi:trebuie sa "batem" nucul. Cred ca de atunci a inceput sa-mi placa mult mirosul verde de iod. In zilele ce urmeaza, pe langa petele de cerneala (imi curge mereu stiloul asta chinezesc visiniu cu penita aurie) am si pete galbui pe maini: nucile isi lasa "sangele" cand sunt culese. Apoi vin iernile din mahalale. Fumul se amesteca cu noroi si cenusa in fundaturile copilariei mele. Fabrica de zahar suna straniu la ora 3 jumate. Ceata inghitea sirena si vocea mea devine mai intima in ger. Mirosul de motorina al uniformei scolare ( podeaua salii de clasa e curatata frecvent ) nu mi da pace. Numarul matricol e la vedere.

Ii multumesc din suflet Partidului. Mai ales pentru faptul ca tata a fost ridicat in miez de noapte si urcat intr o duba neagra de catre niste domni . Mama imi spune in soapta, plangand, ca e din cauza simbolului dolarului construit de tata din pachete de Marlboro si lipit in gluma pe usa dormitorului. Mama mi a mai zis ca un vecin a vazut simbolul si a spus cuiva.

Nu inteleg ce asculta tata la radioul acela mic acoperit cu o perna. Niste voci care par a veni de foarte departe indeamna. Indeamna la ce? Tata spune ca o sa imi explice cand o sa mai cresc si ma roaga sa nu povestesc pe strada despre micul radio ascultat pe ascuns noaptea tarziu. Apoi imi povesteste pe scurt cum un tovaras foarte important a venit la el la serviciu si i a aratat catusele. Cumva stiu ca preinfarctul lui are legatura cu asta. Serviciu, tovaras, catuse, arest, preinfarct.

Imi mestec cu gandul dus departe felia cu gem de gutui. Mai pacalim o noapte.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul tau aici. Va urma si aberatia mea in scurt timp.