vineri, 15 ianuarie 2010

Cu o jumatate de ora inainte ca Diavolul sa afle ca ai murit ( I )

    


  "  Pastravul dungat are privirea limpede.Umbla in ape repezi si curate de munte.Acul trebuie sa fie alb,nicidecum galben.Trebuie sa lansezi mult inaintea lui,in amonte.Nu trebuie sa ai miscari bruste.Lanseaza lin,cu miscari lungi si moi.E un peste inteligent.Apoi,trebuie sa mai stii ca..."


 Ascultam. Insa gandurile imi fugeau in fundal.Vocea lui devenea tot mai cleioasa.Ma revad copil.Murdar in coltul gurii de dulceata de gutui.Puneam bete de chibrit in rigolele murdare de laturi si le urmaream cateva strazi cum se duc pe langa bordurile gri ale mahalalei giurgiuvene.Din nucul nostru, se putea zari la amiaza,lucind  in soare, maretul bloc Romarta.Toamna tarziu,sora mea ma lua de la scoala mai devreme intr-o anume zi:trebuia sa "batem" nucul.Cred ca de atunci a inceput sa-mi placa mult mirosul verde de iod.Intotdeauna in zilele ce urmau, pe langa petele de cerneala(imi curgea mereu stiloul ala comunist marca Pelikan) aveam si pete galbui pe maini: nucile isi lasau "sangele" cand erau culese.Apoi veneau iernile din acele mahalale.Fumul se amesteca cu noroi si cenusa in fundaturile copilariei mele...

"...situatia e alta la guvizi de exemplu.Am prins odata un chefal frumos.Nu stiu daca ai gustat vreodata,insa trebuie sa-ti spun ca..."


Timpul fuge in memoria mea pana in armata.
Sunt intr- un camion acoperit cu prelata.Afara 45 de grade Celsius ,inauntru 60 de grade .Murdari si insetati ne intoarcem de la prima noastra tragere.Sunt total amortit,iar urechile inca imi mai piuie.Mirosul ala greu de praf de pusca,de Moarte e lipit pe uniforma mea.Sunt complet naucit de faptul ca voi mai sta inca 11 luni cu inca 60 de tineri care acum,iata canta din toti rarunchii o manea."Actoare,ai o tigara?sa traiasca mama ta care cred ca e tot actoare si ea!"
11 luni in care trebuie sa i ignor fiind intre ei,inchizand ochii cand fura din incendii,din casele oamenilor si asa nenorociti.
11 luni in care trebuie sa treci peste privelistea unei batrane arse,cu pieptul strapuns din greseala de bocancul greu al unui caporal(intrase pe fereastra,nestiind ca batrana moarta in incendiu era chiar sub pervaz, cazuta;bocancul lui i-a strapuns sternul,sunetul fiind unul de macaroane crocante care paraie surd daca sunt apasate).
11 luni cuprinzand si o iarna in care,intr-o noapte,din cauza ca ti -au furat manusile,mana stanga incepe sa-ti miroasa a infectie amortita...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul tau aici. Va urma si aberatia mea in scurt timp.